last days in helsingborg + studiebesök i Båstad

Tjena bloggen!
Det börjar närma sig slutet för min Helsingborgs vistelse. Snart skall jag tillbaka till Uppsala där mitt liv snart skall förändras för all framtid. Min och Limpans Prinsen skall hämtas på måndag och innan dess skall jag hinna ta avsked av polarna här, rida en racingtur med Camilla i skogen och packa för att sedan köra upp med släp till Uppsala och där fixa till lägenheten så att den blir så "valp-säker" som möjligt, eftersom Prinsen är allt annat än "lägenhet-säker". Hörde dessutom av uppfödaren att han är en riktig utbrytarkung  och numera kallas för Houdini utav grannskapet. Han är helt enkelt mycket smartare än sina syskon som bara skall bråka hela tiden, duktig gosse det gillar vi :)

image5
Jag en utbrytarkung?

Annars har jag äntligen blivit klar med storensningen. Jag har dessutom lyckats att bygga en ny och mycket snygg garderob i lagom tid tills att jag skall lämna den.. mycket smart drag lotta.

 image6
Mycket stiligt

Det roligaste som har hänt i veckan var trots många underbara timmar utav storstädning, mitt studiebesök i Båstad. Som ni säkert har hört och sett i diverse skvallertidningar är det ju tennisvecka denna vecka och hela Stureplanspacket som gör sommarturné, var denna vecka i annars så trevliga Båstad. Jag oh min kompis Linn som har sommarställe i Vstrand begav oss därför till Båstad igårkväll för att gå på ZOO. Och ett Zoo var det verkligen. Folk till höger och vänster fulla och mindre fulla men alla ute efter en sak- att se så vräkigt rika ut som möjligt.

Jag och Linn tyckte de flesta killar mest såg ut som Lasse Berghagen- kopior med vita byxor, rosa stjortor och vita loafers och flickorna såg som prostituerade överklasstanter med små stjalar, uringat, mycket guld och brun utan sol. Båda könen hade ultra blonderat hår och svart utväxt i äkta Shakira-stile: mycket snyggt. Det fulaste av allt var dock att de flesta där  inte alls var särskilt förmögna, vilket gjorde mig mycket besviken. De vräkiga lyxbilarna var hyrbilar, "Champangen "de sprutade ned varandra med var billig Netto-jordgubbs mousserande inhandlad i Danmark och den omtalde 25 000 kr pizzan med bladguld verkade inte särskilt populär. Inte heller de stora båtarna man hört så mycket om verkade närvara... Nej Båstad för nu talar jag till er, jag tror nog ni får skärpa er lite om ni skall få kalla er Sveriges St. Tropez. Det funkar liksom inte med Gina Tricot- guld och H& M brillor. Jag är mycket besviken

image7
Sveriges elit...njaa?

Over and out- next time in Uppsala



Kommentarer
Postat av: schamme

ey! fan vad han är söt, går inte att säga det nog för mycket! tack för ridturen igår, mkt pleasant som vanligt! o vilka fejkbrats, förstår din besvikelse! ses i eftermiddag! kram

2007-07-12 @ 09:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0