maskar, körsbär och skall

Nu skall jag skriva ett sånt där äckligt, gulligt inlägg med massa detaljer, om min lilla prins. Ni som inte tål det kan sluta läsa nu.

För er andra som är kvar skall jag nu berätta hur det har gått för prinsen, mig och linus. För det första kan jag meddela att det har gått kanon. Så nu kan ni pusta ut, iallafall en liten stund tills det lilla yrvädret vaknar till liv igen från sin sovstund.

Igår förmiddag åkte jag och Linus samt linus kompis Johan som var chafför för att hämta hem vår guldklimp. Hos Ia var det full rulle som vanligt men Prinsen och hans syskon sov mest hela tiden.   


När det var dags för avfärd fick Prinsen ett alldeles nytt halsband i blått läder av Ia samt en snuttefilt med mamma Vildas doft. Resan hem gick gallant trots att det var varmt i bilen och Prinsen som ville, fick stå med tassarna mot mitt bröst så att han kunde titta ut. Väl hemma var han väldans gnällig och undrade var alla hans syskon tagit vägen men idag har det varit mycket bättre. Han har fått två nya bästisar- sköldis och kotte som han bär omkring på och leker med hela tiden, när han inte sover såklart. Visst visste man att valpar sover mycket men vad man inte visste var att det är så väldans tråkigt när de gör det. Man har ju liksom inget att göra när han ligger deckad på golvet :)

Rumsrenheten har gått över förväntan. Inte en endaste olycka har han lyckats med- duktig hund. Även natten har gått bra, lite gnäll men inte så farligt och en kissrunda vid halv fyra på morgonen. Han vaknade sedan vid sjutiden och då var det full rulle så jag och Linus gav upp och gick upp, käkade frukost, gick ut med honom osv. för att sedan sova två timmar till... så trotts att man är lite seg så har det hela gått galant.

Annars så har vi märkt  tre lite udda saker. Det första är att han ÄLSKAR körsbär. Utanför vårt hus finns nämligen ett körsbärsträd och det tog inte många minuter in på den första kissrundan förrän han satt i sig ett dussin. Så i fortsättningen tar vi en annan runda- man vill ju inte riskera att prinsen gör en emil och griseknoen och blir full på bären.

Något han även älskar är att gräva efter mask och sedan käka upp dem förståss. Inte särskilt nice tycker jag, men det är inte lika lätt att undvika som körsbären. Det tredje är kanske inte så udda, men snacka om skall den hunden har. Det började med att han skällde på en sur tjej som gick förbi och både jag och Linus blev chockade över vilket rejält skall den lilla parverln hade, ja ja vi får se till att han inte lägger sig till med några olater.

det var nog allt för idag... och som sakt mycket detaljer fick ni att gotta er i. Nu ligger han och snarkar på köksgolvet, något som även är underligt. att han väljer att ligga mitt på köksgolvet trots att han har båda hundsäng och filtar utlaggda. skummis ... :)

Nu följer lite bilder. Öronen har inte ställt sig upp än.. men det kommer med tiden, hoppas jag .
 

Kommentarer
Postat av: schamme

jäklarns vad kul ni måste ha det! han ser ju ut att vara riktigt hemmastadd! jag jobbade innan när du ringde, försökte ringa tillbaka men då vart det inge svar.. well, vi hörs senare! kram

2007-07-17 @ 15:31:21
Postat av: Johanna

www.skummad.blogsource.com

2007-07-18 @ 11:48:31
Postat av: martin o anna

superfint litet fluff-glufs-moln ni har skaffat er... Anna säger att de inte alltid kommer att vara gulliga utan en dag kommer att börja äta upp skor (och barn med om man tränar dem väl). själv tycker jag bara den e fin och betydligt mindre innan vi (han och jag) får tillfälle att träffas i verkliga livet

2007-07-18 @ 19:36:45
URL: http://www.sibronin.se
Postat av: Johanna

Vilken underbar liten text! Jag blir alldeles hoppig i kroppen och vill åka upp och hälsa på. Men det får vänta någon vecka. Pussa prinsen och linus från mig!

2007-07-19 @ 13:58:37
URL: http://www.skummad.blogsource.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0