jag älskar hösten

image63  

Hösten har kommit till Flogstavägen. Precis som alla andra kan jag inte förstå när den plötsligt dök upp och min pelargonia på balkongen blommar som aldrig förr, precis som den vet om att den snart skall komma in för den långa vintern. Men visst är det konstigt- plötsligt började jag med halsduk och basker som vardagsplagg, den första tentan närmar sig med stormsteg och min dag fylls av ett evigt kaffe och te- drickande för att hålla igång det eviga pluggandet, vad hände liksom? Men dagarna är trots allt fina och fylls av Prinsen förståss.
image64



Hans dagar fylls till skillnad från mina med äventyr av alla de slag. Även de dagar då han egentligen skall sova några timmar när vi är borta lyckas han hitta på alla de konstigaste bus, som att äta upp ett gäng av mina värmeljus- ni kan tro att Linus blev orolig när han kom hem och fann en belåten valp som svalt en massa metallbitar. För er upplysning håller den lille just nu på med sin älsklingslek: att springa så snabbt man kan genom den ena delen av lägenheten till den andra och sedan slänga sig i sin hundsäng som fungerar som en ypperlig ”bounce back” för att sedan springa hela vägen tillbaka till det röda rummet. Gärna skall han ha en av sina leksaker i munnen samtidigt och då försöka skälla med munnen stängd. Annars håller den lille på att bli riktigt stor och han charmar alla som kommer i hans väg med sina gigantiska öron. På valpskolan vet alla vem Prinsen är, och frågar alltid ” har hans öron inte blivit lite större”. Jag och Linus tycker för det mesta att det är mysigt att alla älskar den lilla korven, men han håller på att bli fasligt bortskämd av alla våra vänner och bekanta som låter honom bete sig precis som han vill.



Idag har han dock varit väldigt snäll, antagligen på grund av det dåliga vädret och det faktum att vi igår var ute på en långpromenad med Prinsens nya bästis Muskot, en ettårig Lagotto hane. Muskot som ägs av min klasskompis Anders betedde sig som en riktig storebror och visade Prinsen hur man skulle uppföra sig och hur man bär sig åt för att äta blåbär, något vi misslyckades med förra helgen. Prinsen var otroligt glad, trots att han för övrigt är ur gängorna då hans sylvassa valptänder håller på att lossna. Våra skor har hitintills skonats med det är bara en tidsfråga innan han äter upp möblerna.
image65


Nu gott folk är det läggdags och vila inför den jobbiga veckan jag har framför mig med: seminarium, redovisning och tenta. Nästa helg skall vi dock äntligen hälsa på hos Prinsen uppfödare och då åter få träffa Prinsens Morfar, Mamma, plastsystrar och äkta syster.
image66

och så lite mer bilder förståss :)

  

Kommentarer
Postat av: Nyx

Jag älskar oxå hösten! När ska vi ses tycker du? Makterna verkar vara emot oss :) Hör av dig!! kram maja

2007-09-17 @ 20:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0