Hett

Dagen har varit het och klibbig och fylld med en varm nästan tropisk vind. En vind som känns som om den bär på en vetskap om något som vi människor inte vet. En vind som kommer med dåliga nyheter men också goda. Det kommer säkerligen regna ikväll, ett riktigt åskväder kanske? Det behöver moder natur just nu, här är så torrt så torrt. Stora sprickor i jorden. Rosorna blommar dock för fullt och de vackra kronbladen kramlar sig fast vid de sina när vinden tar tag i busken. De var så vackra, några av rosorna att jag var tvungen att ta in dem och sätta i en vas. Det blev fint.

Annars har jag ägnat min lediga dag åt att umgås med Carine. Det har varit väldans nice. Vi har pysslat, lagat mat och Carine gjorde rabarberpaj. Oh vad jag har saknar försommaren. Det känner jag nu. Ikväll blir det gospel och återträff med Frida, henne har jag också saknar…mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0