Maj är här

Hej hopå i gallop!
Vårens kaskad av explosion i intensivgrönt, klorofyllgrönt, neongrönt och vita körsbärsblommor är just nu inte nådig. Vädret har varit underbart skönt över en vecka nu så min gråa och skynkliga själ har fått åter liv och sprakar av färg. Detta tar sig i utryck i allt jag har på mig och allt jag köper just nu. Igår var det regnbågedynor till balkongen, innan dess två stycken rosa nyanser av pelagonier och jag har dessutom allvarligt funderat på om jag skall köpa ett ceriserosa halsband till Prinsen. Även Linus har drabbats av våryra, just nu håller han på att polera våra matta möbler med möbelpolish.

Vår valborg passerade nästan obemärkt, förutom att hela grannskapet förvandlades till en festivalplats, med grillning, hög musik och fylla så firade ingen av oss årets valborg. Förra året hade vi bestämt oss för att dra på solsemester under årets siste april, men för min del kom jobb emellan. Valborg för mig blev alltså att undervisa kiddsen i judendom på dagen och köra hem fulla 16åringar på natten. Det var dock jäkligt kul att jobba då hela teamet var samlat. Bamse bjöd dessutom på sjukt god smörgåstårta så det var bara att tacka och ta emot.

Efter över två veckor utan ledighet var så äntligen första maj och den efterlängtade friheten att göra vad man vill här. Jag och Linus nyttjade det fina vädret och var hurtiga än hurtigast då vi gick en lång promenad i skogen. Fatta att det var tomt där, då hela Uppsala befann sig i en kollektiv baksmälla efter tre dagars festande. Bara jag och Linus var uppe för att njuta av lugnet.

             image87
             El vino Talango

Igår hade vi sushikväll i Eriksberg men kvällen tog slut alldeles för snabbt då vi inte tänkte på att sushi serveras och äts väldigt fort. Jag tror att vi satt på restaurangen i en halvtimme, max! Och då hade vi proppat i oss misosoppa, 9 bitar sushi och en kanna grönt te. Trots att vi drog ut på det så gick det alltså i ett huj, efter att ha suttit i en kvart och bara pratat med tomma tallrikar, kände vi oss så obekväma av den japanska servitörens blickar ( han kom säkert från korea förresten) att vi lommade hemåt. Så plötsligt hade vi en massa timmar hemma som vi inte hade räknat med. Detta ledde till att vi korkade upp en flaska rött som blev till två och vår kväll blev fantastisk rolig trots att vi tittade på skit-TV som ?talang 2008?. Innan vi gick och lade oss lyckades Linus paja vår nya spegel, som enligt honom ?flög över rummet?. Jag tror dock att det snarare hade med vinet att göra. Så idag blir ärende-dag på Rusta och Ikea där en ny spegel skall inköpas. Puss hej- svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0