En mysig dag


Vänner för evigt

Våra vovvisar stormtrivs tillsamans det ska ni veta. Daisy har tuffat till sig nu och försöker ideligen få igång Prinsen. Prinsen har dock fortfarande halt :( så han får inte busa med henne så mycket som han hade velat. Nu ska vi till vetrinären igen nästa vecka för blodprov och tester. Vi får hoppas att det inte är något alvarligt.

Igår hade vi dock en otroligt mysig dag, det regnade hela dagen här hemma i Uppsala. Det var inget litet regn heller utan det vräkte verkligen ner. Men har man hund så har man så det var bara på med gummistövlar och regrock och så ut i skogen. När vi kom hem var vi trots regnkläder sura in på skinnet.  Efter det att vi fått på oss rena kläder fick jag en såndär myskänsla som man bara får av att sätta på sig något torrt efter att ha varit blöt, en såndär känsla man alltid fick när man var liten.  Så jag fick lust till att baka. Jag bakar i regel aldrig, så det fick bli det enklaste jag kunde komma på: scones såklart (!)






Hur kan något så enkelt smaka så gott? Till sconsen blev det ingefäramarmelad och aprikoser som jag värmt i micron med socker...MUMS!
 
Visst längtar man lite till hösten ändå och dagar som dessa?

Kommentarer
Postat av: maja

JA! jag längtar också till hösten! :D

2009-08-27 @ 20:42:54
URL: http://www.nyxisme.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh så mysigt! Jag vill också äta scones och mysa med vovvarna! Och jag älskar ordet regnrock, det låter så maskulint och starkt. Kram

2009-08-28 @ 11:04:54
URL: http://tvivelaktigt.blogg.se/
Postat av: Marie Skogström

Hej, åh vad kul att se att Daisy har fått det så bra. Det känns jättehärligt. När Ia sa att det var ni som skulle ta henne blev jag jätteglad. Prinsen lever ju ett jättefint liv och att Daisy skulle få dela det med er... det kan liksom inte bli bättre. Hon är en ljuvlig hund- vänlig men tydlig. Lycka till med henne. Jag kommer titta in och se hur det går för er. kram

2009-09-08 @ 19:20:11
URL: http://www.kennelceciklas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0