Vargavinter



En vargavinter fast inte för vargen.

Jag kan inte fatta vad som här hänt egentligen....

Jag minns när jag var liten och läste om vargar i skolan, då fanns det ca 40 vargar i Sverige och sedan dess har man jobbat hårt på att återinföra detta unika och fantastiska rovdjur som är och borde vara en del av vårt naturarv. Och så när äntligen den inavlade stammen börjar få fotfäste så börjar man jaga dem!! Jag fattar inte...

Jag förstår att man kan behöva skyddsjakt (i få fall), men inte när det är så få individer och inte på detta ursinnigslösa och helt ogenomtänkta vis, helt utan tanke på vargens inavelsgrad eller ålder. FY FAN!

Det är som om vargarna i Skånes djurpark visste att vi inte är på deras sida längre, som om de försökte fly från oss. Bara för att falla offer för människan, återigen!

Usch. Jag blir så ledsen

Kommentarer
Postat av: Christian

Precis vad jag tänkte Lotta, vargarna gör revolt för sina fallna vänner...

2010-01-11 @ 23:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0