Ladda batterierna



Så är en jobbig vecka äntligen slut. Sällan har det varit så mycket på en gång och i fredags somnade jag som en stock framför TV’n, både av fysisk och psykisk utmattning. Helgen har i och för sig varit toppen med tjejeftermiddag med Cissi och Kicki i fredags och Stockholm igår med Ida. Vädret har varit toppen och jag och Ida satt på Dramatens trappa där vi lapade sol, snacka skit, kollade på brats och drack ramlösa. Det e grejor det.

Idag har jag varit med Carine i skogen, men jag gjorde en felbedömning trodde att stigarna skulle ha varit upptrampade vid det här laget. Det visade sig att jag hade helt fel och nedanför Kung Björns Hög nånstans fastnade vi i snön som gick oss upp till knäna. Carine sa att hon aldrig skulle låta mig välja runda på vintern igen och jag kan knappast klandra henne.

Idag har jag och Linus även hunnit med att göra om lite här hemma. Prinsen får ju inte gå på hala golv med sina dåliga leder, så vi har tagit upp lite gamla mattor från källaren som nu är hela längenheten full av dem. Hundarna var sjukt nöjda och det blev faktiskt ganska mysigt måste jag säga. Vi har även införskaffat oss lite nya kuddar så lägenheten är en enda stor färgpalett just nu, riktigt najs alltså. ( Kolla in nedan) 

 

Förutom detta har vi bara latat oss hela dagen, kollat på matiné, löst korsord och druckit kaffe, alltså allt sånt man ska göra på söndagarna för att ladda batterierna


Annat som har hänt sen sist är att Prinsen har gått upp ca 2 hg i muskler sen vi började med rehabiliteringen. Starkt jobbat Prinsen! (applåder) Daisy har dock blivit en riktig tjockis och väger alldeles för mycket (buhhhh). Så det e hårdbantning för damen och fortsatt upptrappning av träning för Prinsen som gäller. Förhoppningsvis kan vi få dem båda i ”good shape” till våren.

Man kan ju fråga sig varför Daisy har blivit lite rund? Jag tror jag hittat svaret på dessa bilder:

1. Hon är lat



2. Hon är ALLTID hungrig



3. Hon sover helst



Nu ska jag sluta mobba min lilla goding, som är den sötaste tjejen i världen. puss

 


Kommentarer
Postat av: eeda

ÅH vad härligt att läsa om er! Jag blir så glad av alla bilder och dina ord och beskrivningar.



Jag längtar efter när vi ses igen,

kramar

2010-03-09 @ 19:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0